Attento – solgt til Axis
Schmidt & Co stod for alle kommunikations- og markedsføringsopgaverne for Attento fra virksomhedens grundlæggelse. Vi startede med at udarbejde en salgs- og markedsføringsplan, der også fastlagde kommunikationen og de salgs- og markedsføringsaktiviteter, som skulle udføres. Hernæst udarbejdede vi logo, papirlinje, website og profilbrochure ud fra markedsføringsplanen og deltog forinden som sparringspartner i at udvikle forretningskonceptet og pakketere ydelserne.
Herudover var Schmidt & Co tæt sparringspartner i at tilrettelægge salget og assisterede med salgstræning, coaching og udarbejdelse af salgsbreve og salgspræsentationer.
Udtalelse
"Schmidt & Co har været med helt fra jeg startede min virksomhed i år 2000. De har bl.a. designet Attento's logo samt brevpapir- og brochurelinjen, som jeg har det rigtigt godt med. Herudover har de med stor succes hjulpet med udviklingen af mit website, hvor de bl.a. har stået for koncept og tekst på basis af input fra mig. De udarbejdede en meget strømlinet markedsføringsstrategi, som tog udgangspunkt i en detaljeret målgruppeanalyse og nogle produktbeskrivelser, der præcis satte ord på de ting, jeg ønskede at fortælle kunderne omkring Attento's produkter. Og i forbindelse med produktlanceringen lavede Schmidt & Co bl.a. en meget produktorienteret pressemeddelelse, der resulterede i en del avisomtale – og som oven i købet foranledigede, at flere interessante kundeemner henvendte sig til mig".
Henrik Sydbo Hansen,
grundlægger og adm. direktør i Attento