Salgsrådgivning

 

 

Salgs- og markedsføringsstrategi

Etablering af den rette strategiske platform, som virksomhedens salgs- og markedsføringsaktiviteter kan tage afsæt i

 

Målet er at optimere salget ved at skabe fælles målsætninger og en indbyrdes sammenhæng i den kommunikation og de salgs- og markedsføringsaktiviteter, der udføres.

 

Aktivitetspaletten 

  • Salgs- og markedsføringsstrategier med tilhørende handlingsplaner

  • Analyser af, hvordan det igangværende salg kan boostes ved hjælp af ændringer i salget, markedsføringen og/eller kommunikationen.

 

 

Salgscoaching

Løbende rådgivning og coaching omkring håndtering af kunder, emner, medarbejdere og konkrete problemstillinger oplevet i forbindelse med en salgssituation

 

Målet er at optimere den måde, salget tilrettelægges og udføres på ved at sætte ind dér, hvor de største udfordringer eller muligheder for forbedringer er.

 

Aktivitetspaletten 

  • Rådgivning og coaching til etablering af den optimale salgsorganisation, -kanaler og -processer

  • Sparring omkring valg af budskaber og salgskommunikationen i øvrigt

  • Modspil og feedback til udarbejdelse af salgspræsentationer og tilbud/kontrakter

  • Rådgivning og coaching til etablering af målstyringskoncepter, account management-koncepter, samarbejdsaftaler og kampagner/markedsføringsaktiviteter, der understøtter salget

  • Ad hoc rådgivning og coaching vedrørende håndtering af specifikke kunder, kundeemner, samarbejdspartnere og omverdenen i øvrigt

  • Løbende rådgivning og coaching vedrørende salgsteknikker og forhandlingstaktik

  • Træning inden for telefonkanvas, salgspsykologi, salgsmøder og opfølgningsteknikker

  • Ad hoc rådgivning vedr. salgsledelse og styring/motivering af salgsorganisationen